Dizolvare, lichidare si radiere firma

Operatiunea de inchidere a firmei, respectiv procedurile de dizolvare, lichidare, radiere, presupun inregistrarea a doua mentiuni la Oficiul National al Registrului Comertului, in raza caruia se afla sediul social al firmei.

Acte dizolvare, lichidare si radiere firma

Ne vom ocupa de intocmirea dosarului, avand nevoie de la dumneavoastra de urmatoarele documente:

– copie act constitutiv
– copie carte de identitate asociat(i)
– certificat fiscal de la Administratia Financiara ca firma nu are datorii la Statul Roman.Puteti apela la firma de contabilitate partenera pentru obtinerea certificatului fiscal.
– bilant de lichidare intocmit de un expert contabil.Puteti apela la firma de experti contabili cu care colaboram, in cazul in care nu aveti un expert contabil pentru intocmirea respectivului bilant.

Avand documentele de mai sus, va vom redacta deciziile asociatului unic sau hotararile adunarii generale a asociatilor pentru dizolvare, lichidare, radiere, anexele de publicare in Monitorul Oficial, cererile de inregistrare a mentiunilor in Registrul Comertului, cat si documentele care stau la baza modificarilor.

Procedura de inchidere a firmei presupune urmatoarele etape, realizate prin intermediul a 2 dosare:

a) Primul dosar este cel de dizolvare. La momentul intocmirii dosarului, firma nu trebuie sa mai aiba active (bunuri), nu trebuie sa aiba datorii la furnizori si/sau la Statul Roman. Dupa depunerea dosarului, cererea este solutionata in 5 zile lucratoare.Dupa solutionare, la circa 7 zile lucratoarele, Oficiul National al Registrului Comertului publica in Monitorul Oficial intentia de inchidere a firmei. De la data publicarii in Monitorul Oficial, trebuie sa treaca termenul de opozitie de 30 de zile.In interiorul termenului de opozitie, orice persoana interesata (fizica si/sau juridica) sau Statul Roman prin ANAF, Primarii, ITM, etc se pot opune inchiderii firmei. Aceasta opozitie apare de obicei cand firma are datorii.In cazul in care in cele 30 de zile nu apare nicio opozitie la inchiderea firmei, se va intocmi al doilea dosar.

b) Al doilea dosar este cel de lichidare si radiere a firmei. La momentul intocmirii dosarului vom avea nevoie de certificatul fiscal de la Administratia Financiara a sediului social, in care sa se evidentieze faptul ca firma nu are datorii la Statul Roman, bilantul de lichidare intocmit de catre expertul contabil, cat si raportul administratorului pentru inchiderea firmei. Dupa depunerea dosarului de lichidare si radiere, Oficiul National al Registrului Comertului solutioneaza cererea in 5 zile lucratoare.

Termenul aproximativ pentru intreaga procedura este de 50-60 de zile.